Scarborough - podróż nie tylko na jeden dzień

 

Witajcie :) Postanowiłam, że dodawane przeze mnie posty nie będą pojawiały się chronologicznie. Na Instargamie macie zarys tego w jakiej kolejności odwiedzałam miejsca, które chcę Wam tu pokazać, więc jeśli jesteście ciekawi co Was czeka to zapraszam na INSTAGRAM:) Pojawią się tu m.in. zdjęcia z Edynburgu, Scarborough, Peak District, Llandudno, Lanzarote, Knaresborouh czy Majorki. Jednak to nie są wszystkie miejsca, które tu Wam pokażę - w ostatnim czasie bardzo dużo zobaczyłam i chciałabym poświęcić każdej lokalizacji osobny post :) 

Dziś chciałabym się skupić na podróży do nadmorskiego miasteczka Scarborough. Byłam tam dwa razy i za każdym razem zobaczyłam to miasto z innej strony. Pierwszy raz byłam tam w lipcu 2020 roku , natomiast moja druga wizyta była w czerwcu 2021 rok. Scarborough dzieli się na South Bay Beach i North Bay Beach. Polecam zobaczyć obie te części i spędzenie tam weekendu będzie idealnym rozwiązaniem :) To urokliwe miasteczko położone jest w Północnym Yorkshire w Anglii i mam do tego miejsca naprawdę blisko. 

Co zobaczyć ? 

Scarborough posiada naprawdę wiele atrakcji. Piaszczyste plaże, skaliaste klify, kolorowe domki, port rybacki, XII-wieczny zamek, kolejka linowo-terenowa Victorian Central Tramway łącząca centrum miasta z zatoką South Bay, diabelski młyn 🎡 i wiele wspaniałych atrakcji. Nawet w pochmurny czy deszczowy dzień nie można się tu nudzić, bo wzdłuż wybrzeża znajdziemy mnóstwo salonów gier, kawiarni, restauracji i sklepików z pamiątkami. Chcecie zobaczyć jak wygląda to urocze miasteczko i jakie atrakcje oferuje turystom? Zapraszam do lektury :) 


SOUTH BAY BEACH 

 photo location ➸ mury ruin Scarborough Castle 

W południowej części miasta możemy oczywiście plażować,  zafundować sobie przejażdżkę Diabelskim Młynem, spacerować wzdłuż przepięknego portu, skorzystać z oferty SPA oraz wybrać nocleg w Grand Hotel, który dumnie stoi blisko plaży i jest ozdobą tego miasta od 1867 roku (wtedy też został ogłoszony jako największy hotel w Europie). 

Sukienka  / KAPELUSZ  / Klapki  /Torebka - Hand Made prezent od Przyjaciółki

XII- WIECZNE RUINY ZAMKU HEADLAND

Zamek to zdecydowanie "must have" jeśli chcecie mieć najlepsze widoki na wybrzeże Scarborouh. Na terenie obiektu znajduję się punkt gastronomiczny i można kupić sobie coś ciepłego do picia lub wodę czy sok. My zrobiliśmy sobie tam krótką przerwę na kawkę. Natomiast przed samym wejściem do zamku możemy kupić sobie lody, które były dla nas zbawieniem tego dnia :)

SPODENKI  / TOP Z FALBANĄ - H&M / ESPADRYLE - ASOS  / WIKLINOWA TOREBKA - TK MAXX

NORTH BAY BEACH 

 photo location ➸ mury ruin Scarborough Castle 
 

W północnej części Scarborouh zdecydowanie należy zobaczyć park Peasholm, który zachwyca swoim japońskim stylem. Dodatkowo z tej strony miasta wzdłuż wybrzeża stoją małe kolorowe domki, do których niestety nie możemy wejść, ale są idealnym tłem do zdjęć :)  


Nie jestem blogerem podróżniczym, to co pokazuję Wam tutaj to tylko miejsca, które udało mi się zobaczyć i które poleciłabym przyjaciółce, więc nie znajdziecie tu szczegółowych opisów. Chciałabym tu zostawić pamiątkę dla siebie i być może kogoś zainspirować do podróżowania :) Przy okazji oczywiści nie zapominam o oznaczeniu skąd pochodzą ubrania, które mam na sobie :) Na każdą podróż starannie rozmyślam co na siebie założyć by stylizacja była spójna, wygodna i pasowała do klimatu miejsca, które odwiedzam :) Mam nadzieję, że spodobał Wam się post, który przygotowałam i Wasz pozytywny odbiór zachęci mnie do tworzenia jeszcze więcej takich treści :)

1 komentarz:

  1. Te ujęcia z góry są meeega 😍 bardzo mnie urzekły Twoje zdjęcia, są przepiękne. I dziękuję że wyczerpujący opis. Nie spodziewałam się ze jest tam tak pięknie ❤️ trzymaj się cieplutko kochana xxx

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz! :) Zawsze staram się odwiedzać osoby, które tu zaglądają i zostawiają po sobie jakiś ślad. Jeśli spodobał Ci się mój blog zaobserwuj go :) Będzie mi bardzo miło i jeśli spodoba mi się Twój blog, na pewno się odwdzięczę :)

Copyright © 2014 Mis Marli , Blogger